T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / GÜRGENTEPE - Şirinköy Şehit Mevlüt Göl Ortaokulu

Haberler

May

ŞİRİNKÖY ŞEHİT MEVLÜT GÖL ORTAOKULU VE ŞEHİT SEZGİN KARACA İLKOKULU OLARAK, ÇEVREME DUYARLIYIM, DEĞERLERİME SAHİP ÇIKIYORUM (ÇEDES) PROGRAMI KAPSAMINDA, OKULUMUZ ÖĞRETMENİ SEYFULLAH KÖKLÜ’NÜN SORUMLULUĞU VE GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİLERİMİZİN KATKILARIYLA DEPREM BÖLGESİ HATAY/ DÖRTYOL İLÇESİ KARDEŞ OKUL OLAN, YEŞİLKÖY HASAN BAŞ İLKOKULU’NA HİKAYE KİTABI  YARDIMI KAMPANYASI DÜZENLENMİŞ OLUP, HAZIRLANAN KOLİLER KARDEŞ OKULUMUZA GÖNDERİLMİŞTİR. 

KAMPANYADA EMEĞİ GEÇEN OKUL İDAREMİZE, ÖĞRETMENLERİMİZE, ÖĞRENCİ VE VELİLERİMİZE VE MAHALEMİZ CAMİİ İMAM HATİBİNE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

May

OKULUMUZ 8. SINIF ÖĞRENCİLERİ İLE BERABER ORDU LİSESİ, ORDU İMAM HATİP LİSESİ VE ORDU GENÇLİK MERKEZİ GEZİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK. GEZİMİZDE BİZLERE LİSELERİ VE GENÇLİK MERKEZİNİ TANITAN, EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİZ. GEZİ SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE EŞLİK EDEN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİMİZ EMRAH AKOLUK'A VE MÜDÜR YARDIMCIMIZ GÖZDE ÜNVER'E TEŞEKKÜR EDERİZ.

May

OKULUMUZ ETWİNNİNG OKULU OLMUŞTUR

 

eTwinning Okulları, eTwinning dünyasında liderdir. Okul yönetimleri ve öğretmen liderleri; eTwinning’in önemini ve değerlerini tanıyarak bunları okul politikaları, uygulamalar ve mesleki gelişim içine yerleştirirler. Öğretmenler; eTwinning Okullarında, güçlü yönlerini paylaşmak için birlikte çalışırlar ve herkes için daha yaygın ve daha zengin bir eğitim deneyimi sağlarlar. eTwinning Okulları, model teşkil ederler: diğer okullara kendilerinin başardığı seviyelere ulaşmaları için ilham verir ve rehberlik ederler. Bunu yaparken; eğitimde değişim vaadinin sürdürülmesini sağlarlar, böylece kendi gözetimlerinde olan gençler daha iyi insan, daha iyi öğrenci, daha iyi ve daha aktif vatandaşlar olma yönünde gelişirler.

 eTwinning Okulları, ortak liderlik taahhüdünde bulunmuşlardır. eTwinning Okullarında; liderlik hem organizasyonun sorumluluğunda hem de karar alma sürecinde paylaşılan bir süreçtir. Okul müdürü ve öğretmen liderleri; eTwinning'in hem pedagojik hem de mesleki düzeyde sunduğu olanakları anlar ve tüm personeli eTwinning aktivitelerine katılmaları konusunda aktif olarak desteklerler. eTwinning Okulları; işbirliğine, paylaşmaya ve ekip çalışmasına güçlü bir bağlılık sergilerler. Okuldaki öğretmenler; eTwinning aktivitelerini ve diğer pedagojik aktivitelerini planlamak, deneyimlerini ve uygulamalarını okullarının içinde ve dışındaki meslektaşlarıyla paylaşmak için ekip olarak birlikte çalışırlar. Bir eTwinning eylem planı sunma konusunda işbirliği yaparlar ve bu planı okullarında ve ötesinde yenilikçiliği ve değişimi yönlendirmek için kullanırlar.

eTwinning Okullarındaki öğrenciler, değişimin temsilcileridir. Öğrenciler, eTwinning Okulunun gelişiminde rol oynarlar. Pedagojide ve teknoloji kullanımında gerçekleşen tüm yenilikler için hem yönlendirici hem de yaygınlaştırıcı unsur gibi hareket ederek; eTwinning'i öğretmenlere (hem halihazırda dahil olanlara hem de henüz üye olmayanlara) ve ebeveynlere tanıtırlar.

eTwinning Okulları, diğer okullar için model teşkil ederler. eTwinning Okulları; eTwinning'i aktif bir şekilde teşvik ederek ve elde ettiği başarıları mümkün olan her yolla yaygınlaştırarak kendi bölgesindeki diğer okullar için koordinatör rolünü üstlenme konusunda kararlıdırlar: herkese açık günler, bilgilendirme brifingleri ve mentorluk programları. Bölgedeki diğer okullara açık olan mesleki gelişim fırsatları oluşturma konusunda proaktiftirler. eTwinning Okulları, kapsayıcı ve yenilikçi öğrenme kurumlarıdır.

eTwinning Okulları, her seviyede kapsayıcılık (içerme) taahhüdünde bulunmakta, her türlü yetenek ve kültür seviyesindeki öğrenciler, ebeveynler ve daha geniş topluluklar için kapsayıcı bir ortam yaratmanın yollarını aktif bir şekilde aramaktadırlar. eTwinning Okullarındaki öğretmenler, tüm okulu bir öğrenme organizasyonu olarak geliştirmeyi taahhüt ederler.

eTwinning'i; çeşitli yaklaşımlar arasından işbirlikçi öğrenme, öğrenci merkezli eğitim, öğrenme zamanları ve öğrenme alanlarına esnek yaklaşımlar içeren yenilikçi pedagojik modelleri kullanarak müfredatlarını desteklemek ve sunmak için kullanırlar.

Okulumuzun etwinning okulu olmasında emeği geçen tüm öğrenci, öğretmen ve idarecilerimize yürekten teşekkür ederiz.

May

OKUL MÜDÜR YARDIMCIMIZ GÖZDE ÜNVER'İN YÜRÜTTÜĞÜ ETWİNNİNG ÇALIŞMALARIMIZIN BİR KISMININ YER ALDIĞI BROŞÜRLERİMİZİ ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE OKUL İDARESİNE TANITTIK.

May

ÇEDES programı kapsamında Okulumuzun bahçesindeki meyve ve fidanların sulama bakım ve çapalaması DKAB öğretmenimiz Seyfullah Köklü ve gönüllü öğrencilerimizle yapıldı. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. 

May

GÜNEŞLİ HAVALARDA AÇIK HAVADA KİTAPLARIMIZI OKUYORUZ.

Nis

İKİNCİ DÖNEM YARDIMCI KAYNAK KİTAPLARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE ULAŞTI. TEŞEKKÜR EDERİZ.

Nis

JANDARMA TRAFİK EKİPLERİ TARAFINDAN OKULUMUZDA 8. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE GÜVENLİ TRAFİK EĞİTİM SEMİNERİ VERİLDİ.

Nis

OKULUMUZDA 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMIMIZ ÇOŞKU İLE KUTLANDI. ÖĞRENCİLERİMİZ HER SINIF DÜZEYİNDE FARKLI OYUNLAR OYNADILAR VE YARIŞMALAR YAPTILAR. 1. OLAN ÖĞRENCİLERİMİZE HEDİYELERİ SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLMİŞTİR.

Nis

ÇEDES Projesinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Seyfullah Köklü hocamız ile gönüllü öğrencilerimiz depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımız için Kur’an-ı Kerim okuyarak,dua ettiler. Öğrencilerimze ve öğretmenimize teşekkür ederiz.

Nis

OKULUMUZDA AYIN ÖĞRENCİSİ, AYIN EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİSİ, AYIN EN TEMİZ SINIFI VE RESFEBE 1.LERİMİZ BELLİ OLMUŞTUR. ÖDÜLLERİ SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLMİŞTİR. ÖDÜL ALAN ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDİYORUZ.

Nis

GÖNÜLLÜ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZLE GAZİANTEP'DEKİ DEPREMZEDE ÖĞRENCİLERİMİZE HAZIRLADIĞIMIZ KİTAP AYRAÇLARINI BAYRAMLAŞMAK AMACI İLE GÖNDERİYORUZ. KİTAP AYRAÇLARININ YAPIMINDA EMEĞİ GEÇEN MERYEM TAĞRISEVER VE HAMİYET MEDİN ÖĞRETMENLERİMİZE, ÖĞRENCİLERİMİZE VE EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Nis

ÇEDES Projesi kapsamında gönüllü öğretmen ve öğrencilerimizle kardeş okulumuza yola çıkacak olan özenle hazırladığımız yardım kolilerimizin düzenlemesini tamamladık.Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

OKULUMUZ YEMEKHANESİ GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİMİZ HALİME ŞAHİN ŞİMŞEK TARAFINDAN ÇEŞİTLİ ŞEKİLLER ÇİZİLEREK BOYANMIŞTIR. HALİME ŞAHİN ŞİMŞEK'E VE BOYAMADA EMEĞİ GEÇEN HOCALARIMIZA TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

İstiklal Marşı'nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı'nın Önemi:

 

Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.

Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).

Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.

12 Mart İstiklal Marşı'nın "Milli Marş" olarak kabul edilişinin 102. yıl dönümü okulumuzda da düzenlenen bir törenle kutlandı.